21.8.09

Monkey - S/S 10






I dag sendte det helt nye hippe, svenske mærke Monkey os en bunke kollektionsprøver fra deres S/S 10 kollektion. Vi var meget imponerede over de mange fine sager, og det lover godt for den nye kollektion, som vi uden tvivl vil se alle københavnere slentre rundt i om nogle måneder. Monkey, der er kendt for sit grafiske udtryk og sine skulpturelle snit, har endnu engang præsteret en kollektion, der er nyskabende uden at være for overdrevet, og som rusker lidt op i den etablerede modeverdens ideer om de største tendenser. Som billederne viser lægger kollektionen en klar linje, hvor materialer som fleece og ruskind og en god balance mellem basisfarver (brun, beige) og pangfarver (gul, pink) er med til at skabe et indtrykket om endnu en helstøbt Monkey-kollektion. Personligt er er jeg vild med de helt vildt fine fleece-trusser, men jeg er også sikker på at de gule gamacher kombineret med en nude-poncho og et par chunky ballerinaer bliver et hit, når det bliver lidt køligere i vejret. Ruskinds-støvlerne vil jeg bruge i byen med mit nyerhvervede brune pencilskirt og en fløjsblazer - evt. i gul så den matcher støvlerne. Hvad synes I om den nye kollektion?

14 comments:

  1. Fleecetrusser til mig please!

    ReplyDelete
  2. Haha, jeg ELSKER jeres blog! :D

    ReplyDelete
  3. fedt med comeback til fleece og batik-ponchoen.. thumbs up!

    ReplyDelete
  4. arjjj ok hehe de støvler r faktis meget nize, hvor meget kozter de???? hehe måske hvis jeg hade 1 million ville jeg tage i tivioli og lege i det mundre køkken hele dajen!!! hehehe hvad med Jer piger??? sko eller det mundre køken, discuzz!

    ReplyDelete
  5. det skrives med i, monki.

    ReplyDelete
  6. hahahahahaaa sødt "det skrives med i, monki"
    fuck hvor er de fierce de der fleecetrusser!

    ReplyDelete
  7. HAHAHA! Mega sjovt at nogen skriver "det skrives med i, monki"!! Der er en der er skarp dér!

    ReplyDelete
  8. Det her er simpelthen så fantastisk. Har tårer i øjnene!

    ReplyDelete
  9. Jeres blog er genial!!!

    ReplyDelete
  10. Jeg har selv anskaffet mig fleecetrussen og valgt at viderearbejde den, så den får et personligt præg. Jeg er af hankøn, så hvad ville være mere oplagt, end at sy en lodret lynlås ind i midten af trussen, således at man nemt og bekvemt kan forette nødtørften samtidig med at man er chique.

    Da fleecetrussen umiddelbart har et piget look i både farve og snit, og jeg gerne ville finde en modvægt til den feminine energi, har jeg valgt at kombinere den med en mørkegrøn armytop. Denne slutter lige over navlen så man samtidig har kig en vovet navlepiercing og tribal-tatovering på lænden. Dette giver mig tillige mulighed for at fremvise min modeslanke lænd.

    Tip: Tribal tatoveringen er i henna, da jeg ikke er sikker på at den skal være permanent. Min veninde frisker den op en gang hver 3. uge og tilføjer nye mønstre og detaljer. Kun fantasien sætter grænser!

    Jeg går som regel med bare ben i dette outfit, og som fodtøj faldt valget nok ikke overraskende på Moonboots, for at give det ellers lette og sommerlige ensemble et mere bastant og maskulint udtryk. Moonboots findes i alle regnbuens farver, men jeg har valgt at tage det skridtet videre og har som regel henholdsvis en grøn og en pink moonboot på for at matche trussen og toppen således at der dannes et sammenhængende helhedsintryk.

    ReplyDelete
  11. Hvilket fremragende tip! Her på Whoany er vi kun glade for at folk både får og videregiver inspiration til outfits og jeg vil da helt sikkert prøve moonboots næste gang jeg skal i byen!

    ReplyDelete
  12. Bonusinfo:

    Moonboots er en elegant, praktisk samt meget versatil støvle, som kan bruges af alle, hvadenten man skal have en frisk og let støvle på til tøsemiddagen som med garanti vil vække misundelse hos veninderne, hvis man skal fyre den af på diskotekets dansegulv lørdag aften, eller hvis man på en halvkølig sommerdag på stranden trænger til at få lunet tæerne lidt efter badeturen.

    Tip: Jeg har frisket mine gamle Moonboots op ved at male leverpostejsfarvede polkatot-prikker på mine brune moonboots, således at der opstår et elegant og spændende farvespil på den ellers ensfarvede støvle. Næste projekt er at få hælen forlænget med en høj stilethæl i rød lak, for at opnå en dramatisk effekt, samtidig med at der skabes en raffineret støvle som kan bruges til fest og farver.

    Skulle nogle have glemt Moonootens unikke og meget æstetiske samt tidløse visuelle udtryk, kan det ses her:

    http://modculture.typepad.com/photos/uncategorized/moonboots.jpg

    ReplyDelete
  13. Åh, vil Whoany ikke please lave en feature om Moonboots med tips til ideer samt kombinationer som indeholder dette fantastiske fodtøj??

    ReplyDelete
  14. Årh, Anonym, du rammer fuldstændig WhoAny-ånden, og formår at bygge videre på disse fantastiske fashion-tips på en banebrydende og inspirerende måde!

    Og tak, WhoAny. I er nærmest blevet en bibel for mig her på det sidste. Takket være jer, står jeg ikke længere i tøjkrise hver morgen, men er blevet SÅ inspireret til at udtrykke min personlige stil og samtidig være helt med på de seneste trends.
    TAK!

    ReplyDelete

About Me

København, Denmark
Whoany så dagens lys i august 2009, da to venner besluttede sig for at dele deres fælles passion for mode med omverdenen. Vennerne lever måske i lidt af en drømmeverden - for der er ikke råd til meget Alexandra Wang, Palmain og Gina Tricot, når der stadig betales bundskat. Derfor er de inkarnerede jægere, både når det gælder gode secondhand- og highstreetfund. På ingen tid er deres interesse for den etablerede modeverden, upcoming designere og deres øje for tendenser blevet fast læsestof for en stadig voksende læserskare. Whoany består af Who, 18 år, der læser Trends på KU, og Any, 19, der er i design-praktik hos modehuset Gina Tricot. KONTAKT: Whoany1@gmail.com FANGROUP:http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=117573219916&ref=ts

Follow this blog with bloglovin

Follow Whoany

Followers